Menu
Základní škola Vsetín, Ohrada 1876
Základní škola Vsetín, Ohrada 1876

Reportáž ze Zlínského film festivalu

Reportáž ze Zlínského film festivalu

Reportáž ze Zlínského film festivalu

Díky úspěchu v soutěži nás redakce Mateřídoušky pozvala na letošní Zlínský film festival a tak jsme ve čtvrtek 26. 5. místo do svých školních lavic zamířili jako praví vysokoškoláci na Baťovu univerzitu, kde pro nás studenti Fakulty humanitních studií připravili zajímavý a hravý workshop Cesta kolem světa. Změřili jsme své síly v šikovnosti, mrštnosti i ve znalostech různých kontinentů. Na 10 hodin jsme potom spěchali do Kongresového centra na slavnostní zahájení 62. ročníku ZFF, kde jsme se mimo jiné dozvěděli, že město Zlín letos slaví 700 let od svého založení. Atmosféra v sále byla velkolepá a mnozí na pódiu poznávali známé televizní herce i postavy z oblíbených dětských animáků.  Po zhlédnutí premiéry filmu Cesta do Tvojzemí jsme odevzdávali své divácké hodnocení, protože přehlídka filmů je soutěžní a ti odvážnější z nás dokonce dávali rozhovory na kamery a mohli se tak večer vidět v televizi ve Zprávičkách ze ZFF. Také na výstavce filmových klapek jsme objevovali svoje oblíbené autory a hrdiny a na různých místech bylo možné vidět kostýmy z filmových pohádek, např. šaty šíleně smutné princezny.  Holky samozřejmě neodolaly a trénovaly chůzi po červeném koberci.  Přes hřiště a spoustu zajímavých stánků v Parku Komenského jsme doputovali až ke stanovišti Mateřídoušky.  Paní šéfredaktorku jsme nepotkali, protože byla ještě na cestě z Prahy a proto za námi přijela následující den do školy!  Zahrnuli jsme ji spoustou otázek a tak se naše setkání protáhlo. Dozvěděli jsme se nejrůznější informace o tvorbě časopisu, do kterého jsme se pořádně zabrali a domů jsme si odnášeli kromě zábavného speciálu Únikovky i mnoho dojmů z tohoto mimořádného setkání.