Výchovný poradce na ZŠ Ohrada:
Ing. Božena Jindřichová, tel. 605 219 025
Úřední hodiny:
Po 14.00 - 16.00 (jinak po telefonické dohodě)
Informace pro rodiče budoucích žáků prvních tříd:
Po 14.00 - 16.00 (jinak po telefonické dohodě)
Co můžete udělat pro své dítě před nástupem do školy
Desatero pro rodiče
Nejnáročnejší bývá start pro prvňáky
Oblasti působení výchovného poradce:
1. Kariérové poradenství
• poradenská pomoc žákům při volbě povolání
• Rozhodujeme se o budoucím povolání
Přijímací řízení 2020/21
• Posunutí termínu přijímacích zkoušek na SŠ
• Informace o přijímacím řízení na SŠ a VOŠ 2020/21
• skupinové i individuální poradenství v této oblasti
• spolupráce s rodiči žáků především v oblasti poskytování informací o možnostech studia a průběhu přijímacího řízení
• vyhledávání informací o možnostech dalšího uplatnění žáků
• spolupráce s poradenskými a informačními institucemi pracujícími v oblasti profesního poradenství
• Užitečné internetové odkazy, které je dobré si prohlédnout.
2. Práce se žáky vyžadujícími zvláštní pozornost
• vyhledávání a orientační šetření žáků vyžadujících zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o ně
• zjišťování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností, především ve spolupráci s Pedagogicko-psychologickou poradnou
• zaměřit se především na práci:
a) se žáky se specifickými poruchami učení (Dysgrafie, Dyslexie, Dysortografie, poruchy řeči, poruchy smyslů - sluchu, zraku ap.),
b) se žáky s výchovnými a výukovými problémy (školní zralost problémy ve výuce),
c) se žáky – cizinci,
d) s talentovanými a nadanými žáky,
e) se žáky se sociálním znevýhodněním.
• šikana a závislosti (školní fobie - úzkost, strach, deprese, konfilkty ve škole, problémy s kázní, kamarádi, příprava na výuku, domácí úkoly, motivace žáků, studijní dovednosti, tvořivost.
3. Metodická činnost
• zprostředkování metod pedagogické diagnostiky a intervence ostatním pedagogickým pracovníkům
• vedení při integraci žáků vyžadujících zvláštní pozornost
• při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů
• vedení při práci s nadanými žáky
• shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči
4. Informační činnost
• poskytování informací činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, žákům a jejich rodičům
• zveřejňování důležitých informací výchovného poradce pro rodiče na webových stránkách školy